Documentație plugin Woocommerce
Integrarea cu WooCommerce (Wordpress) vă permite să le oferiți clienților magazinului dumneavoastră avantajele ColeteOnline direct din magazin. Prin instalarea plugin-ului veți putea configura atât opțiunile de livrare disponibile cât și veți putea oferi completarea adreselor într-un mod rapid cu ajutorul completărilor automate.
Pentru metodele de livrare veți putea ori să le oferiți clienților metode prestabilite (de exemplu cel mai ieftin curier, sau curierul cu nota cea mai buna pentru o adresa anume) sau îi puteți lasă pe aceștia să aleagă dintre curierii indicați de dumneavoastră.
Pentru completarea adreselor clienții vor avea sugestii de căutare atât pentru localitate, județ și strada și vor putea beneficia de completarea automata a datelor daca introduc codul postal. De asemenea toate datele vor fi verificate automat astfel încât adresa și numărul de telefon introduse să fie corecte astfel încât riscul dumneavoastră că o comanda să fie refuzata sau livrata greșit să fie minim.
În partea de administrare puteți decide cum se generează comenzile de curier. Puteți opta pentru activarea automata în momentul în care o comanda este plătita, puteți activa printr-o singura apăsare de buton mai multe comenzi indicate de dumneavoastră sau puteți beneficia de opțiuni avansate și să schimbați datele unei comenzi și să o activați din pagina comenzii din WooCommerce.
* Pentru estimarea corectă a prețurilor pentru curieri, produsele prezente în magazin trebuie să conțină toate detaliile privitoare la greutate și dimensiune. În cazul în care curierul sesizează o declarare greșită a greutății sau a dimensiunii coletului, veți fi taxat suplimentar pentru declararea incorectă. (vezi cum poți modifica dimensiunile și greutatea unui produs)
1. Instalarea plugin-ului
Pentru a instala pluginul mergeți în panoul de control al magazinul dumneavoastră și apăsați pe Plugins → Add new după care căutați după cuvântul cheie ColeteOnline:

Alternativ, puteți intra pe pagina https://wordpress.org/plugins/colete-online/ și să descarcați arhiva cu pluginul și să o adaugați la magazinul dumneavoastră.
2. Setările plugin-ului
Pentru a accesa setările plugin-ului trebuie să intrați în WooCommerce → Settings → Shipping, apoi selectați Colete Online din meniul secundar afișat mai jos:

Prima pagină care va apărea este următoarea:

Pentru a vedea toate setările este nevoie să vă logați cu credențialele generate de noi pentru plugin. Pentru generarea credențialelor, vă rugam să faceți o cerere aici. După ce introduceți credențialele, asigurați-vă că apăsați pe butonul "Save changes".
Până la logare, toate facilitățile plugin-ului nu vor fi disponibile. După ce logarea se face cu succes veți avea posibilitatea să configurați pluginul așa cum doriți.
2.1. Selecție serviciu
Mod de testare ( disponibil din versiunea 1.0.0 )
Setare care indică dacă comenzile plasate sunt de test sau trebuie generată comanda de curier pentru ele.
Opțiuni disponibile:
- Da → Pluginul va fi în testare și comenzile create nu se vor transmite către firmele de curierat și nu vor consuma din banii din cont. Comenzi în modul de testare se pot pune doar cu FedEx / TNT. Pentru restul curierilor comenzile vor da eroare și nu se vor activa. Această setare trebuie folosită doar pentru teste.
- Nu → Comenzile plasate se vor transmite către firmele de curierat. Aceasta este setarea care trebuie folosită după ce veți configura pluginul.
Comenzile plasate în modul de testare apar în platforma noastră cu scris roșu:

Tip de selecție (disponibil din versiunea 1.0.0)
Indică modul în care ofertele sunt prezentate către client.
Opțiuni disponibile:
- Permite alegerea de către utilizator → Clientului i se va oferi o listă de servicii de curierat, iar acesta îl va putea alege pe cel dorit
- Ordine afișare
- Afișează doar primele servicii
- Afișează un nume personalizat pentru servicii
- Afișează un nume personalizat pentru primul serviciu găsit
- Preselectat → Clientului i se va oferi un singur curier conform setărilor indicate de dumneavoastră.
- Selecție serviciu
- Afișează un nume personalizat pentru primul serviciu găsit
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Ordine afișare (disponibil din versiunea 1.0.0)
Indică ordinea de afișare a curierilor. Curierii afișați vor fi cei selectați din tabelul de mai jos, conform ordinii stabilite de această setare.
Opțiuni disponibile:
- Ordonează după preț → Curierii vor fi ordonați în funcție de preț, începând cu cel mai ieftin.
- Ordonează după notă → Curierii vor fi ordonați în funcție de notă, începând cu cea mai mare notă.
- Ordonează după nume → Curierii vor fi ordonați în ordine alfabetica.
- Utilizează ordinea din tabelul de servicii de mai jos → Curierii vor fi ordonati in functie de tabelul de servicii.
- Ordine afișare
- Afișează doar primele servicii
- Afișează un nume personalizat pentru servicii
- Afișează un nume personalizat pentru primul serviciu găsit
- Preselectat → Clientului i se va oferi un singur curier conform setărilor indicate de dumneavoastră.
- Selecție serviciu
- Afișează un nume personalizat pentru primul serviciu găsit
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Afișează doar primele servicii ( disponibil din versiunea 1.0.0 )
Indică câte servicii de curierat ar trebui prezentate utilizatorului.
Exemple:
- Dacă ordonarea se face după preț și selecția din câmpul curent este 2, doar primii 2 cei mai ieftini curieri vor fi afișați. Pentru a afișa toți curierii, câmpul trebuie să fie gol sau să conțină cifra 0.
Afișează un nume personalizat pentru servicii (disponibil din versiunea 1.0.0)
Permite afișarea unui nume personalizat pentru metodele de transport folosind tag-urile [courierName] și [serviceName] care voi fi înlocuite cu numele curierului respectiv numele serviciului.
Exemple:
- Pentru Nemo Express, sintaxa "Curier: [courierName], Serviciu: [serviceName]" se traduce în "Curier: Nemo, Serviciu: Express".
Afișează un nume personalizat pentru primul serviciu găsit ( disponibil din versiunea 1.0.0 )
Permite afișarea unui nume personalizat pentru prima metodă de transport folosind tag-urile [courierName] și [serviceName] care voi fi înlocuite cu numele curierului respectiv numele serviciului.
Exemple:
- Pentru serviciul DPD Standard, sintaxa "Curier: [courierName], Serviciu: [serviceName]" se traduce în "Curier: DPD, Serviciu: Standard"
Selecție serviciu ( disponibil din versiunea 1.0.0 )
Determină modul în care sistemul selectează automat un serviciu pentru utilizator dintr-o listă de opțiuni, oferind un singur serviciu bazat pe criteriul selectat.
Opțiuni disponibile:
- Selecție directă → Clientului i se va oferi primul serviciu disponibil conform ordinii din tabelul de mai jos, indiferent de pret sau nota.
- Cel mai bun preț → Clientului i se va oferi cel mai ieftin serviciu disponibil, dintre serviciile din tabelul de mai jos.
- Cea mai bună notă → Clientului i se va oferi cel mai bine cotat serviciu disponibil, dintre serviciile din tabelul de mai jos.
2.2. Tabel servicii
În tabelul de servicii puteți activa sau dezactiva curierii sau îi puteți ordona în cazul în care dumneavoastră ați configurat acest lucru.
Ordonarea se face trăgând fiecare curier pe poziția dorita folosind unul din butoanele încadrate cu roșu în figura de mai jos:

* O parte dintre servicii pot fi pentru livrare în aceeași zi sau livrare internațională. Dacă nu doriți să oferiți astfel de servicii clienților, nu le bifați în tabel.
Pentru activarea/dezactivarea unui curier apăsați pe căsuță din dreptul curierului.
Pentru activarea/dezactivarea tuturor curierilor apăsați pe unul dintre cele 2 butoane afișate la extremitățile coloanei încadrate cu verde.
Mai jos putem observa un exemplu de ordonare folosind tabelul de servicii.
Curierii care nu îndeplinesc condițiile de livrare ale coletului, nu vor apărea în pagina de finalizare comandă.

2.3 Setări prețuri
Preț afișat: (disponibil din versiunea 1.0.0)
Indică prețul afișat clientului, pentru fiecare serviciu, conform setărilor indicate de dumneavoastră.
Opțiuni disponibile:
- Preț calculat → Afișează clientului prețul calculat de sistemul nostru. Acest preț ia în calcul produsele din coș, adresele de expediție și destinație și alte extra opțiuni indicate.
- Adaugă valoare fixă la preț
- Adaugă un procent la preț
- Rotunjește prețul
- Preț fix → Afișează clientului un preț fix setat de dumneavoastră.
- PreÈ› fix
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
PreÈ› fix (disponibil din versiunea 1.0.0)
Setează prețul fix pe care doriți să îl afișați clienților înainte de taxe.
Calculează într-o moneda definită: (disponibil din versiunea 1.0.0)
Indică moneda folosită pentru afișarea preturilor în cadrul magazinului.
Opțiuni disponibile:
- Folosește moneda de bază a magazinului → Moneda folosită este moneda de bază a magazinului.
- Folosește o monedă personalizată → Folosește altă monedă decât cea implicită a magazinului. Atenție! Această opțiune trebuie folosită cu grijă și este utilă doar dacă folosiți pluginuri de conversie a prețului pentru afișarea acestuia în mai multe monede. Configurarea greșită a acestei opțiuni poate duce la afișarea greșită a prețului de livrare către utilizatorii magazinului. În cazul în care folosiți plugin-uri pentru conversii de preț în alte monede, asigurați-vă că moneda de bază a plugin-ului coincide cu moneda de bază a magazinului!
- Monedă de bază definită
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Monedă de bază definită (disponibil din versiunea 1.0.0)
Această setare controlează în ce monedă sunt calculate prețurile.
Afișează un preț de rezervă: (disponibil din versiunea 1.0.0)
Indică prețul afișat în cazul în care există probleme sau adresa este incorectă.
Opțiuni disponibile:
- Nu afișa un preț de rezervă → În acest caz opțiunea este dezactivată, iar prețul afișat este cel calculat de sistemul nostru.
- Afișează un preț de rezervă dacă există probleme → În cazul unor probleme tehnice, se afișează un preț de rezervă configurat de dumneavoastră
- Preț de rezervă
- Afișează nume de rezervă pentru serviciu
- Afișează un preț de rezervă mereu (chiar dacă adresa este incorectă) → Această opțiune poate fi folosită dacă doriți să afișați un preț de rezervă atât în cazul unor probleme tehnice ci și până utilizatorul introduce adresa de livrare.
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Preț de rezervă (disponibil din versiunea 1.0.0)
Câmpul care definește prețul de rezervă în cazul în care doriți să afișați un preț de rezerva.
Afișează nume de rezervă pentru serviciu (disponibil din versiunea 1.0.0)
Câmpul care definește numele de rezervă pentru serviciul personalizat în cazul în care doriți să afișați un preț de rezerva.
Adaugă o sumă fixă la preț (disponibil din versiunea 1.0.0)
Adaugă un preț fix la costurile de livrare (înainte de taxe).
Adaugă un procent la preț (disponibil din versiunea 1.0.0)
Adaugă un procent la costurile de livrare (0 - 100%, înainte de taxe).
Rotunjește prețul (disponibil din versiunea 1.0.0)
Rotunjește prețul la cea mai apropiată sumă (înainte de taxe).
Opțiuni disponibile:
- 0 → pretul ramane nemodificat.
- 0.5
- 1
- 5
- 10
Exemplu:
Pentru pretul de 13.2 lei avem:
- Pentru 0 → 13.2 lei
- Pentru 0.5 → 13.5 lei
- Pentru 1 → 14 lei
- Pentru 5 → 15 lei
- Pentru 10 → 20 lei
Permite transportul gratuit (disponibil din versiunea 1.0.0)
Permite transportul gratuit și configurează condițiile.
Opțiuni disponibile:
- Fără transport gratuit → În acest caz opțiunea este dezactivată.
- După sumă → Clientul va beneficia de transport gratuit numai în momentul în care este depășită suma indicată de dumneavoastră.
- Pentru comenzile cu suma mai mare de
- Adaugă text pentru transport gratuit
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
- Pentru clasa de expediere
- Adaugă text pentru transport gratuit
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
- Pentru clasa de expediere
- Pentru comenzile cu suma mai mare de
- Adaugă text pentru transport gratuit
* Dacă în coș sunt prezente produse care aparțin clasei de expediere pentru transport gratuit, dar și produse care nu aparțin clasei, nu se oferă transportul gratuit!
Pentru comenzile cu suma mai mare de (disponibil din versiunea 1.0.0)
Transport gratuit dacă prețul comenzii, fără transport este mai mare decât suma specificată
Pentru clasa de expediere (disponibil din versiunea 1.0.0)
Specifică clasa / clasele de expediere pentru produsele care beneficiază de transport gratuit.
Adaugă text pentru transport gratuit (disponibil din versiunea 1.0.0)
Text de adăugat după numele curierului pentru transport gratuit.
2.4. Setări colete
Metodă de ambalare (disponibil din versiunea 1.0.0)
Modul în care va fi împachetată comanda implicit după plasare.
Opțiuni disponibile:
- Toate în același colet → Toate produsele sunt ambalate în același colet.
- Individual → Fiecare produs este ambalat individual (pentru n produse avem n colete).
Tip ambalare (disponibil din versiunea 1.4.0)
Această opțiune indică preferințele dumneavoastră pentru pachetele mici. De obicei opțiunea "Plic" este folosită pentru a trimite documente astfel încât poate duce la imposibilitatea de a compensa pierderea sau distrugerea pachetului dumneavoastră . Folosiți această opțiune numai dacă înțelegeti posibilele probleme.
Opțiuni disponibile:
- Păstrează ca și colet → Pachetele mici vor fi declarate colete.
- Plic → Pachetele mici vor fi declarate plicuri.
Conținut pachete (disponibil din versiunea 1.0.0)
Modul în care conținutul pachetelor o să fie trimis la curier.
Opțiuni disponibile:
- Automat folosind numele produselor → Continutul comenzii va fi generat automat folosind produsele prezente in comanda.
- Folosește un text fix pentru conținut când conținutul generat automat e prea lung → Implicit, lungimea maximă a conținutului este de 50 de caractere. În cazul în care acest număr este depășit, înlocuiește conținutul cu un text predefinit configurat de dumneavoastră.
- Conținut fix pachete
- Folosește un text fix pentru conținut → Foloseste un text fix, configurat de dumneavoastra, pentru continutul comenzii.
- Conținut fix pachete
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Conținut fix pachete (disponibil din versiunea 1.0.0)
Conținutul fix al pachetelor care va fi afișat în cazul în care ați optat pentru afișarea unui conținut fix.
2.5 Setări comandă
Trimite comanda spre curier în momentul plasării comenzii (disponibil din versiunea 1.0.0)
Crează automat un AWB pentru o comandă după ce clientul plasează comanda.
Opțiuni disponibile:
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată și AWB-urile trebuie create manual din panoul Orders din meniul WooCommerce.
- Da → AWB-urile sunt create automat imediat ce plata a fost efectuată. Pentru comenzile cu ramburs, AWB-ul este creat imediat, plata urmând să fie efectuată curierului de către destinatar.
- Trimite comanda spre curier în momentul schimbării statusului din "În așteptare" în "În prelucrare"
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Trimite comanda spre curier în momentul schimbării statusului din "În așteptare" în "În prelucrare" (disponibil din versiunea 1.0.0)
Dacă o comandă a fost plasată folosind o metodă de plată care necesită procesare manuală, când starea plății se schimbă, crează o comandă automată către curier.
Opțiuni disponibile:
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată și va trebui să procesați comanda manual.
- Da → În momentul în care starea plății se schimbă, comanda este automat creată și trimisă spre curier.
Crează un status personalizat de "Livrare" pentru comenzi (disponibil din versiunea 1.0.0)
Adaugă un status nou de livrare care poate fi atribuit comenzii.
Opțiuni disponibile:
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
- Da → Adaugă statusul nou de "Livrare".
- Schimbă statusul comenzii atunci când AWB-ul este creat
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Schimbă statusul comenzii atunci când AWB-ul este creat (disponibil din versiunea 1.0.0)
Când se crează comanda către curier, schimbă statusul comenzii din "Procesare " în "Livrare".
Opțiuni disponibile:
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
- Da → Schimbă statusul comenzii în momentul creării AWB-ului.
Locația implicită de ridicare a comenzilor (disponibil din versiunea 1.0.0)
Câmpul care definește locația de ridicare a coletelor. Aceste locații sunt definite în platforma Colete Online în secțiunea Utilizator → Adrese și indică adresa de la care se vor ridica coletele.
Pentru a adăuga o adresă de ridicare faceți click pe butonul "Adaugă adresa" încadrat cu albastru:

După care completăm datele adresei și apăsam butonul "Salvează":

Nu uitați să setați adresa de ridicare din setările plugin-ului:

Deschidere la livrare (disponibil din versiunea 1.0.0)
Configurează setările de deschidere la livrare
Opțiuni disponibile:
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
- Mereu → Toate comenzile vor beneficia de opțiunea de deschidere la livrare.
- La alegerea utilizatorului → Utilizatorul poate sa aleaga daca opteaza pentru serivicul de "Deschidere la livrare".
- Text personalizat pentru deschidere la livrare
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Dacă opțiunea "La alegerea utilizatorului" este selectată:

Text personalizat pentru deschidere la livrare (disponibil din versiunea 1.0.0)
Setează textul de deschidere la livrare afișat utilizatorului.
Deschidere la livrare (disponibil din versiunea 1.0.0)
Configurează setările de deschidere la livrare
Opțiuni disponibile:
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
- Da → Toate comenzile vor avea asigurare.
- Doar atunci când nu se cere ramburs → Comenzile vor beneficia de asigurare numai in cazul in care nu se cere ramburs.
* Atentie! In cazul in care coletele neasigurate sufera daune materiale pe parcursul transportului, asigurarea legala reprezinta de 5 ori valoarea transportului, daca comanda este fara ramburs. In caz contrar valoarea asigurarii este reprezentata de rambursul comenzii.
Trimite mail către destinatar (disponibil din versiunea 1.0.0)
Când comanda este creată trimite un email desinatarului cu informații legate de livrare și de comandă
Opțiuni disponibile:
- Da → Destinatarul va primi un mail cu informații legate de livrare la crearea comenzii.
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
Referință client (disponibil din versiunea 1.0.0)
Adaugă o referință a clientului pentru comandă. ([orderId] va fi înlocuit cu numărul comenzii).
Exemplu:
Pentru o comanda cu id-ul 123, sintaxa "Id comanda: [orderId]" se traduce in "Id comanda: 123"
Adaugă o notă predefinită la comandă (disponibil din versiunea 1.0.0)
Adaugă o notă predefinită la comandă ([content] sau [skuContent] pot fi folosite).
Exemplu:
Pentru o cutie cu codul abc, sintaxa "Continut: [content], Cod: [skuContent]", se traduce in: "Continut: cutie, Cod: abc".
2.6 Setări avansate
Folosiți aceste opțiuni numai în cazul în care sunteți sigur că se aplică pentru dumneavoastră. Va recomandăm să contactați staff-ul Colete-Online înainte să le folosiți. Configurarea greșită a acestor opțiuni poate duce la afișarea unor prețuri greșite clienților și implicit la generarea de comenzi invalide.
Formular de comandă (disponibil din versiunea 1.5.0)
Folosiți această setare pentru a alege formularul de comandă dorit pentru magazinul dumneavoastră.
Opțiuni disponibile:
- Folosește formularul Colete-Online → Formularul din pagina de finalizare comandă va fi înlocuit cu formularul Colete-Online incluzând toate funcționalitățile acestuia (câmpuri cu autocompletare, căutare după cod postal, etc..).

- Folosește formularul Woocommerce (fără autocompletarea adresei din plugin-ul Colete-Online) → Formularul din pagina de finalizare comandă va fi înlocuit cu formularul implicit din Woocommerce. Atenție! Această opțiune nu vă permite să folosiți funcția de autocompletare a câmpurilor din plugin-ul nostru!

- Folosește un formular personalizat → Personalizati formularul de comanda asa cum doriti. Aceasta optiune este o optiune avansata si trebuie folosita cu grija! Configurarea gresita a formularului de comanda poate rezulta in preturi gresite sau comenzi invalide!
- Arată Cod Poștal
- Validează combinația de cod poștal, oraș și județ înainte de trimitere
- Folosește câmpuri separate pentru oraș și județ
- Tip câmp oraș
- Selectează automat orașul la închiderea căutării
- Tip câmp stradă
- Selectează automat strada la închiderea căutării
- Afișează număr stradă
- Activați câmpurile avansate ale produselor
- Afișează câmpul de email că primul câmp
- Validează email-ul
- Afișează telefon pentru adresa de livrare
- Validează telefonul
- Folosiți căutare optimizată
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
Arată Cod Poștal (disponibil din versiunea 1.0.0)
Unde va fi afișat codul poștal în paginile de finalizare a comenzii.
Opțiuni disponibile:
- Înainte de adresă → Codul poștal este afișat înaintea orașului și a județului..

- După adresă → Codul poștal este afișat după oraș și a județ.

- Nu afișa → Codul poștal nu este activat.

Validează combinația de cod poștal, oraș și județ înainte de trimitere (disponibil din versiunea 1.0.0)
Utilizatorii existenți care au o adresă completată e posibil să poată să plaseze comenzi fără o adresa validă. Utilizând această opțiune, se asigură validarea adresei
Opțiuni disponibile:
- Validează → Utilizatorii trebuie să introducă o adresă validă pentru a putea plasa comanda.
- Nu valida → Utilizatorii pot plasa comenzi utilizând o adresă invalidă.
Folosește câmpuri separate pentru oraș și județ (disponibil din versiunea 1.0.0)
Colete-Online folosește același câmp pentru oraș și județ. Pentru câmpuri separate, activați această opțiune
Opțiuni disponibile:
- Da → Câmpurile de oraș și județ sunt concatenate într-un câmp de forma (județ, oraș).
- Tip câmp oraș
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:

- Nu → Separa campurile de oras si judet.

Tip câmp oraș (disponibil din versiunea 1.5.0)
Această setare vă permite să specificați cum ar trebui afișat câmpul de oraș în formularul de comandă.
Opțiuni disponibile:
- Afișează cu sugestii de căutare → Afișează câmpul de oraș din plugin-ul Colete-Online cu sugestiile de căutare. Această opțiune este disponibilă numai în cazul în care câmpurile de oraș și județ sunt separate.
- Afișează formularul din Woocommerce → Afișează câmpul implicit din formularul de comandă din Woocommerce fară sugestii de căutare.
Selectează automat orașul la închiderea căutării (disponibil din versiunea 1.0.0)
Când căutarea orașului este închisă, selectează automat opțiunea evidențiată, altfel clientul trebuie să selecteze explicit orașul din listă.
Opțiuni disponibile:
- Da → Selectează automat opțiunea evidențiată la închiderea panoului cu sugestii de căutare.
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată..
Tip câmp stradă (disponibil din versiunea 1.5.0)
Această setare vă permite să specificați funcționalitatea câmpului de stradă din formularul de comandă.
Opțiuni disponibile:
- Afișează cu sugestii de căutare → Afișează câmpul de stradă din formularul Colete-Online cu sugestiile de căutare.
- Afișează fără sugestii de căutare → Afișează câmpul de stradă din formularul Colete-Online fără sugestii de căutare.
- Afișează câmpul din Woocommerce → Afișează câmpul de stradă din formularul Woocommerce.
Selectează automat strada la închiderea căutării (disponibil din versiunea 1.0.0)
Când căutarea străzii este închisă, selectează automat opțiunea evidențiată, altfel clientul trebuie să selecteze explicit strada din listă
Opțiuni disponibile:
- Da → Destinatarul va primi un mail cu informații legate de livrare la crearea comenzii.
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
Afișează număr stradă (disponibil din versiunea 1.0.0)
Această setare vă permite să specificați cum va fi afișat câmpul de număr stradă în formularul comenzii.
Opțiuni disponibile:
- Afișează și obligatoriu → Câmpul de număr stradă este afișat și obligatoriu pentru a putea plasa comanda.
- Afișează și neobligatoriu → Câmpul de număr stradă este afișat dar neobligatoriu pentru a plasa comanda.
- Nu afișa → Câmpul de număr stradă nu este afișat.
Activați câmpurile avansate ale produselor (disponibil din versiunea 1.0.0)
Unele produse necesită o configurare specială pentru a afișa prețul corect de livrare. Această opțiune adaugă câmpuri extra de configurare pentru produse în pagină de administrator.
Opțiuni disponibile:
- Da → Adaugă câmpurile extra de configurare pentru produse în pagină de produs.
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
Afișează câmpul de email ca primul câmp (disponibil din versiunea 1.0.0)
Această opțiune indică poziția câmpului de email în formularul de plată
Opțiuni disponibile:
- Da → Câmpul de email va fi primul câmp din formularul de comandă.
- Nu → Câmpul de email va fi afișat printre ultimele câmpuri în formularul de comandă.
Validează email-ul (disponibil din versiunea 1.0.0)
Validează email-ul la checkout.
Opțiuni disponibile:
- Da → Pentru a putea plasa comanda, utilizatorii trebuie să introducă un email valid.
- Nu → Utilizatorii pot plasa comanda utilizând un email invalid.
Afișează telefon pentru adresa de livrare (disponibil din versiunea 1.0.0)
În mod implicit, telefonul este afișat doar în cazul adresei de facturare. Activați această opțiune pentru a afișa și pentru adresa de livrare.
Opțiuni disponibile:
- Da → Câmpul de telefon este afișat și pentru adresa de livrare.
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
Validează telefonul (disponibil din versiunea 1.0.0)
Validează telefonul în timpul procesului de finalizare a comenzii.
Opțiuni disponibile:
- Da → Pentru a plasa comanda, utilizatorii trebuie să introducă un număr de telefon valid.
- Nu → Utilizatorii pot plasa comenzi utilizand un numar de telefon invalid.
Folosiți căutare optimizată (disponibil din versiunea 1.0.0)
Această opțiune optimizează viteză de căutare pentru câmpurile cu completare automată din formularul de checkout.
Opțiuni disponibile:
- Da → Căutarea optimizată este activă.
- Nu → În acest caz opțiunea este dezactivată.
2.7 Setări pentru livrarea la puncte fixe
Ascunde livrarea la puncte fixe de ridicare pentru metodele de plată (disponibil din versiunea 1.5.0)
Alegeți metodele de plată pentru care NU doriți să permiteți clienților dumneavoastră să plaseze comenzi folosind punctele de ridicare.
Adăugați un text predefinit pentru metodele de plată restricționate (disponibil din versiunea 1.5.0)
Permite afișarea unui text predefinit pentru metodele de plată pentru care livrarea la puncte fixe este dezactivată
Dacă această opțiune este selectată veți avea acces la următoarele câmpuri:
- Text predefinit pentru metodele de plată restricționate
Text predefinit pentru metodele de plată restricționate (disponibil din versiunea 1.5.0)
Mesajul care va fi afișat pentru metodele de plată restricționate.
Prioritizeaza serviciile de livrare la puncte fixe (disponibil din versiunea 1.5.0)
Specifică dacă serviciile de livrare la puncte fixe ar trebui prioritizate în pagina de finalizare comandă.
Opțiuni disponibile:
- Da → Serviciile pentru livrare la puncte fixe sunt afișate înaintea serviciilor de ușă la ușă.
- Nu → Serviciile pentru livrare la puncte fixe sunt afișate după serviciile ușă la ușă.
3. Configurarea plugin-ului
1. Din meniul Woocommerce accesăm secțiunea "Settings" după care dăm click pe "Shipping"


2. După care, în tabelul afișat, edităm opțiunea de livrare existentă:

* În cazul în care nu aveți nici o opțiune de livrare, faceți click pe "Add shipping zone" pentru a adăuga una nouă.

3. Selectăm "Add shipping method":

4. Din lista de metode, alegem "ColeteOnline" după care facem click pe "Add shipping method":

Asigurați-vă că după adăugare, metoda de livrare este activată. Butonul din tabel ar trebui să arate astfel:

Dacă după toți acești pasi în pagina de finalizare comandă serviciile nu sunt afișate, trebuie să setați adresa de ridicare a coletelor din setările plugin-ului:

4. Crearea unei comenzi
* ATENȚIE! Pentru efectuarea comenzilor cu ramburs trebuie trecut în opțiuni, contul făcut la noi în platformă!
Pentru a crea un cont in platforma noastra, trebuie sa dati clic pe utilizator, apoi pe setari si selectati rambursuri.

După ce ați intrat în rambursuri va trebui să completați câmpurile cu numele titularului contului și IBAN-ul contului. De asemenea puteți selecta intervalul de timp după care veți primi rambursurile de la clienți. După efectuarea pașilor de mai sus, trebuie să salvați setările.

A. Generarea automată
În cazul în care aveți activată opțiunea "Trimite comanda spre curier în momentul plasării comenzii", comanda se va genera automat ori imediat după plasare dacă aceasta este cu plată ramburs ori după ce se efectuează plata în cazul celorlalte metode de plată.
A. Generarea unui singur AWB
Pentru generarea unui singur AWB este necesar să efectuați pașii următori:
1. Accesați panoul Orders din meniul WooCommerce.
2. Selectați comanda pentru care doriți să generați AWB-ul.
3. În partea de jos a paginii puteți vedea și edita comanda cu toate detaliile ei.

4. Pentru a vedea ofertele apăsam pe "Show offers"

5. După ce alegem curierul dorit, apăsam butonul "Create courier order"

Dupa ce AWB-ul a fost creat, curierul urmeaza sa ridice coletul si sa il livreze la adresa specificata in pagina de detalii.
C. Generarea mai multor AWB-uri odată
Dacă însă doriți să generați mai multe AWB-uri odată, este necesar să urmați pașii următori:
1. Accesăm panoul Orders din meniul WooCommerce.
2. Pentru a activa mai multe comenzi, selectăm din meniul "Bulk actions" Create ColeteOnline courier orders

3. După care din coloana încadrată cu roșu, bifăm comenzile pentru care dorim să generăm AWB-urile

4. Apoi apăsam pe "Apply" pentru a genera AWB-urile.

* ATENTIE! Comenzile pot fi activate chiar daca acestea nu au fost platite!
D. Descărcarea AWB-urilor
Pentru descărcarea AWB-urilor din panoul Orders, este necesară activarea butoanelor de acțiuni.
Deschidem meniul "Screen options"

Și bifăm căsuța "Actions" apoi apăsam pe "Apply":

După activarea butoanelor de acțiuni, pentru descărcarea AWB-urilor, utilizăm butonul de download apărut ulterior:

E. Opțiuni extra
Din pagina unei comenzi putem de asemenea modifica și opțiunile extra:

F. Generarea unei comenzi cu livrare la punct fix de ridicare
Pentru a putea permite clienților dumneavoastră să plaseze comenzi cu livrare la puncte fixe de ridicare, trebuie să activați aceste servicii din platforma Colete-Online. Puteti configura aceste servicii utilizand link-ul prezent in pagina de setari a plugin-ului nostru Woocommerce, sau editand cheia de Woocommerce din platforma noastra.


După activarea serviciilor de livrare la puncte fixe, clienții dumneavoastră vor regăsi în lista de curieri din pagina de finalizare comandă și aceste servicii.

Activarea unei comenzi cu livrare la punct fix se face aproape similar cu activarea unei comenzi obișnuite. Singura diferență este că în lista de oferte veți regăsi o listă separată pentru fiecare curier cu lista de puncte aferentă.

Inițial, punctul selectat va fi cel ales de client în pagina de finalizare comandă. Ulterior, puteți să îl schimbați cu orice punct doriți.
G. Generarea unei comenzi cu predare la punct fix de ridicare
Pentru a plasa o comandă cu predare la punct fix de ridicare, urmați pașii pentru a genera o comandă obișnuită. La sfârșit, alegeți serviciul dorit și punctul la care doriți să predați comanda pentru livrare.

5. Setări produse
Setările produselor din magazinul dumneavoastră influențează direct prețul serviciilor.
Pentru configurarea setărilor unui produs accesăm secțiunea Products din meniul WooCommerce:

Alegem produsul pe care dorim să îl editam:

După care, în tabelul de mai jos selectăm Shipping

Mai jos putem observa toate setarile referitoare la greutatea si dimensiunea produsului, cat si clasa de expediere a produsului.

În cazul produselor pe care nu doriți să le livrați puncte fixe, puteți bifa căsuța "Not eligible for lockers".
6. Câmpuri cu autocompletare
Pluginul nostru dispune de câmpuri cu auto-completare pentru oraș, județ și stradă. De asemenea, dacă din întâmplare nu cunoașteți adresa cu exactitate, puteți introduce codul postal asociat adresei iar noi vom avea grijă să completăm câmpurile pentru județ și oraș:

Mai jos putem observa un exemplu când câmpurile de oraș și județ sunt separate:

* Atenție! Pentru ca autocompletarea străzii să fie funcțională, trebuie mai întăi să completați câmpul/câmpurile oraș și județ!