Comanda noua

Conditii generale de furnizare a serviciilor

COLETE-ONLINE.RO realizeaza compararea serviciilor de curierat/transport marfa si intermediaza cererile de transport ale clientului la preturile promotionale

Serviciile vandute prin site-ul COLETE ONLINE sunt furnizate de S.C. GUV Services prod SRL, persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în Str. Aeroportului nr. 102, Cornetu, Ilfov, România, înregistrată la registrul Comerțului sub nr. J23/2919/2015, având cod de înregistrare fiscala RO 22968947, (în continuare "COLETE ONLINE", "GUV Services" sau "noi").

Activitatea GUV Services, ca operator al site-ului COLETE-ONLINE.RO se limiteaza la furnizarea de informatii corecte si realizarea comenzii catre furnizorii de servicii de curierat afisati pe site, in numele clientului si cu datele introduse de client la momentul efectuarii comenzii.

    1. Asigurarea serviciilor si raspunderea furnizarii acestora

    Colete-online realizeaza compararea preturilor si intermediaza pentru client serviciul cerut de acesta. Serviciul de transport este asigurat de transportatorul/firma de curierat selectata de catre client. GUV Services nu intra in contact cu trimiterile comandate pe site si nu dispune de vehicule sau personal pentru a efectua transporturi de colete/plicuri.
    Transportatorul efectueaza serviciul conform cu procedurile sale.

    Colete-online informeaza clientul, in limite rezonabile, prin informatiile afisate pe site, asupra conditiilor generale si specifice ale fiecarui furnizor de servicii si asupra conditiilor generale de transport a pachetelor. Clientul are obligatia de a se informa direct, de pe site-ul transportatorilor, pentru orice neclaritate sau informatie necesara si care nu este prezentata pe acest site. Pentru accesul facil la informatie, linkuri spre paginile web ale furnizorilor si catre conditiile generale si de transport ale acestora se gasesc pe site-ul colete-online.ro.

    Raspunderea asupra livrarii in bune conditii ale trimiterii ii revin exclusiv tansportatorului

    Transportatorul poate deschide si inspecta Expeditia pentru un motiv intemeiat care pericliteaza iminent buna desfasurare a operatiunii de transport, in orice moment,


    2. Obligatiile si Raspunderea clientului

    Clientul garanteaza faptul ca toate detaliile expeditiei sunt complete si Clientul este responsabil pentru declararea corecta a datelor de facturare, a datelor de expeditie (expeditor, destinar), a continutului trimiterii, a dimensiunilor si greutatii acesteia. Declararea gresita a acestor informatii poate duce la intarzierea/imposibilitatea livrarii, costuri suplimentare de livrare sau de returnare a coletului imposibil de livrat. Continutul livrarii trebuie declarat corect, orice despagubire fiind refuzata in general de transportator

    Curierul poate refuza ridicarea coletelor a caror greutate/dimensiuni/numar de colete difera vizibil de cele declarate in comanda de transport. In cazul coletelor refuzate la ridicare din vina clientului, clientul va plati serviciul partial al transportatorului de a organiza preluarea coletului, pretul acestui serviciu neputand sa depaseasca contravaloarea serviciului de transport achitat initial.

    Curierul care preia trimiterea nu face decat o estimare a greutatii/volumului. Ridicarea de catre acesta a trimiterii nu este o confirmare a faptului ca greutatea/volumul declarate de client sunt reale.

    Clientul isi da acordul ca transportatorul sa masoare/cantareasca in locatiile sale toate Expedierile preluate de la Client si consimte sa achite orice diferenta de pret a serviciului provenita din diferenta de greutate/volum constatate. In caz contrar, Expeditia va fi retinuta pana la achitarea diferentelor de tarif si a taxelor de magazinaj/ penalitati de intarziere sau orice alte taxe aparute datorita neachitarii la timp a sumelor datorate (provenite atat tariful initial al trimiterii cat si din r ecalcularile datorate declararii gresite a greutatii sau volumului trimiterilor).

    Clientul va avea grija sa eticheteze, sa sigileze si sa protejeze corespunzator bunurile ce urmeaza a fi livrate pentru a asigura securitatea ambalarii paletului si a continutului in vederea repetatelor manipulari (care pot include si caderi ale coletului de la maxim 1m inaltime). Clientul este responsabil de ambalarea corecta a trimiterilor astfel incat marfa sa nu sufere deteriorari sau sa se piarda din continut pe durata transportului si/sau in timpul manipularii. Neindeplinirea acestui fapt va determina exonerarea transportatorului de raspunderea fata de client si/sau Destinatar in privinta daunelor.
    In cazul marfurilor fragile, clientul va acorda o atentie sporita ambalarii astfel incat marfa sa suporta socurile din timpul transportului si manipularii. Inscriptionarea pe ambalaj a unor mesaje de atentionare (tip "Fragil") nu obliga transportatorul la manipularea atenta a coletului si nici nu si nici nu ii modifica responsabilitatea. Daca coletul este are ambalajul nedeteriorat, conform reglementarilor in vigoare transportatorul nu poate fi acuzat de deteriorarea continutului.

    Clientul certifica faptul ca expeditia nu se afla sub restrictiile prevazute in coditiile de transport generale si ale transportatorului utilizat sau alte restricitii mentionate in legi speciale.

    Clientul platitor are obligatia de a asigura mijloacele tehnice necesare si personal calificat atat pentru incarcarea cat si pentru descarcarea paletilor si a coletelor grele (peste 32kg) la locul de expeditie respectiv destinatie.

    3. Plata serviciilor

    In cazul clientilor fara contract, plata serviciilor se va face cu cardul, pe site, in momentul comenzii. Toate informatiile aferente cardului sunt transmise direct procesatorului de carduri. GUV Services nu are acces la informatiile aferente cardurilor bancare utilizate si nu memoreaza nici o informatie referitoare la aceste carduri. Imediat dupa confirmarea platii cu cardul, GUV Services va emite factura fiscala aferenta serviciului achitat si o va transmite pe email clientului.

    In cazul clientilor cu contract, facturarea serviciilor se va face lunar. Factura va fi insotita de desfasurator cu serviciile facturate si va fi transmisa electronic, la adresa de email a clientului. Plata serviciilor se va face prin transfer bancar sau online, cu cardul, pana la data scadenta.

    Facturile sunt disponibile si online, la rubrica “Financiar” din aplicatia web, atunci cand utilizatorul este logat.

    In cazul intarzierii la plata, GUV Services are dreptul sa ceara penalitati de intarziere, sa opreasca furnizarea serviciilor catre client si sa procedeze la recuperarea sumelor datorate pe cale legala.

    In cazul anularii unei comenzi, GUV Services va initia returnarea banilor in 5 zile de la data anularii, integral sau partial, conform conditiilor de anulare.

    • pe cardul cu care s-a facut plata, daca s-a platit cu card bancar.
    • storno pt suma de returnat, pe urmatoarea factura lunara emisa catre client, pentru clientii cu plata lunara a serviciilor

    In cazul in care pe parcursul funizarii serviciului apar costuri suplimentare din vina clientului (de exemplu: informatii incomplete sau gresite furnizate la momentul comenzii - greutate sau volum declarate mai mici, marfa impachetata necorespunzator, alte cauze care pot creste pretul furnizarii serviciului), aceste sume vor fi facturate clientului.

    4. Serviciul ramburs

    Daca furnizorul ofera acest serviciu, acesta va ridica de la destinatar suma specificata de expeditor si ii va returna respectiva suma expeditorului. Timpul de retur este acelasi cu timpul de furnizare a serviciului de transport, incepand cu momentul predarii coletului si ridicarii sumei de bani.

    - ramburs in cont Furnizorul serviciului ridica suma cash (sau cu card, daca optiunea este disponibila) si ii transfera in contul GUV Services. Acesta din urma va transfera suma in contul furnizat de client in momnntul comenzii in maxim 5 zile de la data primirii sumei de la transportator, dar nu mai mult de 10 zile de la momentul predarii coletului catre destinatar si incasarea rambursului de catre curier.

    5. Anularea unei comenzi

    Clientul are dreptul sa ceara anularea serviciului fara costuri doar pana in momentul in care curierul incearca ridicarea trimiterii de la adresa indicata de client.

    Ulterior momentului in care curierul a incercat ridicarea expedierii, anularea se va face prin suportarea de catre client a costurilor aferente serviciilor partiale, deja efectuate de catre transportator, fara ca aceste costuri sa poata depasi suma platita de client pentru serviciul comandat.

    Din considerente de urgenta a anularii, aceasta se poate realize doar telefonic, in intervalul L-V, orele 10:00-16:00.

    6. Reclamatii

    Orice reclamatie cu privire la efectuarea serviciului (indiferent daca se refera la partea asigurata de Colete-online sau cea a transportului efectiv, asigurata de transportator) se va face catre GUV Services.

    In cazul in care reclamatia va fi referitoare la procesarea initiala a comenzii, plati sau orice alt serviciu efectuat in mod direct de catre GUV Services, aceasta va procesa reclamatia direct. Daca insa clientul reclama nerespectarea conditiilor de transport sau invoca daune cauzate pe parcursul efectuarii serviciului, GUV Services va transmite reclamatia catre furnizorul servicului de transport si, la primirea raspunsului de la acesta, va transfera clientului raspunsul la reclamatie si eventualele despagubiri acordate de transportator conform conditiilor de efectuare a serviciului de transport ale acestuia si a reglementarilor legale in vigoare.

    Clientul poate depune reclamatie inainte de primirea coletului daca livrarea a intarziat mai mult de 5 zile lucratoare fata de termenul de livrare declarat al serviciului, daca aceste intarzieri nu s-au datorat lipsei destinatarului de la adresa, imposibilitatii de a contacta destinatarul, adresa de livrare incompleta, vreme defavorabila, cauza de forta majora sau orice cauza care e mai presus de posibilitatile transportatorului de a efectua livrarea.

    In cazul in care clientul constata deteriorari ale coletului, desigilare, lipsa din continut, vizibile la momentul receptionarii coletului, este obligat sa solicite curierului redactarea unui proces verbal de constatare care va insoti orice reclamatie ulterioara.

    Pentru deteriorari sau lipsa din continut, destinatarul va face poze coletului din care sa reiasa obiectul reclamatiei, fotografii care vor insoti reclamatia.

    În cazul de pierdere partiala sau deteriorare a marfii livrata la destinatar ce nu putea fi descoperită la livarea marfii, Clientul va trimite reclamatia in acest sens intr-un termen de 24 de ore de la livrarea marfurilor, iar pentru marfurile perisabile nu mai târziu de 3 ore de la livrare.

    Termenul legal de solutionare a reclamatiilor, conform reglementarilor in vigoare, este de 2 luni de la depunerea reclamatiei, timp legal in care firma de curierat trebuie sa investigheze si sa dea o rezolutie reclamatiei.


    In cazul in care pierderea partiala sau deteriorarea marfii livrate la destintatar este descoperită la livrarea marfii, destinatarul impreuna cu curierul vor intocmi un proces-verbal de constatare a pierderii/deteriorarii.

    Reclamatia va fi insotita de copia avizului de insotire a marfii, dovada valorii bunurilor expediate la pretul initial de achizitie, alte acte doveditoare privind evenimentul care face obiectul reclamatiei.

    GUV Services nu va lua in considerare reclamatiile in cazul in care acestea au fost trimise cu nerespectarea prevederilor de mai sus si daca clientul nu poate face astfel incat sa se supuna acestor conditii sau cand plata serviciului de transport nu a fost efectuata.


    7. Colete pierdute

    Clientul va reclama catre GUV Services pierderea unui colet, daca livrarea acestuia a intarziat minim 5 zile fata de termenul de livrare aferent serviciului selectat dar nu mai mult de 60 zile de la data ridicarii coletului de catre firma de curierat. Reclamatia va fi insotita de copia avizului de insotire a marfii, dovada valorii bunurilor expediate la pretul initial de achizitie, alte acte doveditoare relevante in situatia respectiva. Reclamatia va fi retrimisa de GUV Services transportatorului pentru analiza. In cazul in care se confirma pierderea coletului, furnizorul va achita clientului prin intermediul GUV Services, drept despagubire, o suma care poate diferi in functie de transportator dar in general respecta regulile de la cap.8.


    8. Despagubiri maximale

    Conform legislatiei in vigoare si a practicii firmelor de curierat despagubirile pentru pierderea totala sau partiala si pentru deteriorari ale continutului nu vor depasi:

    • daca expeditia nu a fost asigurata la valoare: pretul minim intre 10x costul_transportului si valoarea dovedita a marfii din colet
    • daca expeditia a fost asigurata la valoare (serviciu optional), suma asigurata cu conditia sa nu fie discrepanta majora intre valoarea marfii transportate si suma asigurata.
    • in cazul despagubirilor aferente intarzierii cu mai mult de 5 zile a livrarii trimiterii fata de termenul afisat, despagubirea va fi cel mult egala cu contravaloara platita de client pentru efectuarea serviciului.

    9. Bunuri restrictionate sau interzise la transport

    Transportatorii nu accepta ca Expeditie, daca nu e specificat explicit altfel, urmatoarele: arme, bunuri contrafacute, instrumente de negociere, bani, actiuni, stampile (timbre), bijuterii, pietre si metale pretioase, animale, produse ADR, substante chimice sau radioactive sau orice bunuri clasificate ca prezentand un grad inalt de risc de legislatia romana, necesitand conditii speciale de transport sau depozitare. Transportatorul isi rezerva dreptul de a refuza preluarea marfurilor care pun in pericol integritatea transportului (marfuri neambalate sau ambalate necorespunzator naturii bunurilor si modului de transport). Clientul raspunde pentru conformitatea si identitatea declarata, intre marfurile mentionate in documentele de transport si si marfurile predate fizic catre transportator in vederea expeditiei.

    Acumulatorii LiIon (sau echivalenti) si produsele care contin astfel de baterii vor trebui ambalate corespunzator si specificat pe documentul de transport „contine acumulatori LiIon”. Este la latitudinea transportatorului daca accepta aceste produse la transport si eventualele conditii suplimentare pe care le impune pentru preluarea expeditiei.

    10. Solutionarea litigiilor

    GUV Services prod SRL pune la dispoziția clienților următoarele modalități de contact și reclamație, inclusiv un sistem de conciliere internă pentru orice problema legata de colete-online.ro: telefonic la numărul 0722545606 sau pe e-mail la adresa reclamatii@colete-online.ro

    În cazul unui eventual raport contractual cu GUV Services Prod SRL și al obligațiilor pre-contractuale, se aplică exclusiv legislația română, excluzând reglementările Convenției Națiunilor Unite privind vânzarea internațională de mărfuri (CISG).

    Contractul este redactat în limba română.

    Locul de executare a prestatiei se stabileste ca fiind sediul GUV Services prod SRL.

    GUV Services va incerca solutionarea amiabila in cazul oricarui diferend aparut. In cazul nerezolvarii pe cale amiabila, instanța exclusivă este cea competentă pentru localitatea Clinceni, jud. Ilfov. GUV Services își rezervă totuși dreptul de a depune cereri la instanța competentă a clientului.